The Skills Optimization index (SOi)

The Skill Optimization index, a new column added in TmRecorder

The Skill Optimization index, a new column added in TmRecorder

FlagUk From the version 2.8, a new index is present in the TmRecorder interface, the so called Skill Optimization index. This index is an attempt to give an indication about how the skills are distributed respect to the need of the player’s rule.

For example, a DC with high values in Tackling, Marking and Heading and very small values of Finalization and Crossing will have an high SOi, as a Forward with high Tackling and Marking will have a low SOi.

This index has been introduced to give a quick look about how your team spend money in skills that are not so useful. As you know, high values in undesidered skills increase without any benefit the value of the SI (Skill Index) and by consequence, in an exponential manner, the wage of the player.

From this point of view, a player with all 20’s would be much less conveniente than a player with few 20′ but in the right skills. This difference is particularly evident for the rules like FC or DC, where the player is highly specialized.

FlagIta
Dalla versione 2.8, un nuovo indice è stato inserito nell’interfaccia TmRecorder, il cosiddetto Skill Optimization index (SOi). Questo indice è un tentativo di dare una indicazione su come le skill sono distribuite rispetto al bisogno di regola del giocatore.

Ad esempio, un CC con alti valori nel contrasto, marcatura e di colpi di testa e valori molto piccoli di finalizzazione e cross avrà un alto SOi, come una punta con alto contrasto e marcatura avrà un basso SOi.
Questo indice è stato introdotto per offrire un giudizio sintetico su come la tua squadra spende soldi in skill che non sono così utili. Come sapete, valori elevati di skill non desiderate aumentano, senza alcun beneficio, il valore del SI (indice Skill) e, di conseguenza, in maniera esponenziale il salario del giocatore.

Da questo punto di vista, un giocatore con tutti 20 sarebbe molto meno conveniente di un giocatore con pochi 20 ma nelle giuste skill. Questa differenza è particolarmente evidente per le ruoli come il FC o DC, in cui il giocatore è altamente specializzato.

Leonardo Daga

Author of TmRecorder, since 2010

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *